Friday 27 July 2012

cerita ramadhan saya - shaida

Assalamualaikum, haiiiiiiiiiii J
Untuk entri kali ni saya nak cerita pasal pengalaman berbuka puasa . since 2008, hari pertama puasa, tak buka kat rumah..sebabnya ? sebabnya saya ni anak rantau..hahaha, tak de la..saya duduk asrama since 2008, but for this year, i had my first iftar at my home ! :D Nampak tak betapa gembiranyaaa saya :p (tak Nampak takpe :p)
Sahur  pagi 21/7/2012 tu hanya saya dan mak saya sahaja..hehe, bukan selalu boleh dating dengan mak nih :p sahur tu kami makan nasi putih dengan lauk sardine..simple jerr..tapi tu pownn, haishhh nikmatnya bila air tangan ibu yang masakkan, jangan kata sardin ikan goreng pown rasa sedapp..heeeeee.
Petang tu pergi bazaar dengan mak sebab kakak dengan abang2 semua tak sampai lagi. Tapi bazaar tu biasa2 je, lepas tu pulak hujankan..haa, memang jawabnya kejap je la kat situ ..dapat la beli roti john, rendang daging, murtabak, kuih muih sikit (eh, macam banyak pulak :p )



Setelah azan zuhur dan asar berlalu, maka tiba la masa azan maghrib berkumandang yang menyerikan muka yang dah macam cekodok penyek ..hahahah.. Alhamdulillah, semua adik-beradik dengan anak buah semuanya ada..bukan senang nak berkumpul macam ni bila masing2 dah ada family masing2 ( excluded me :p )
Haaaaaaaa...untuk first day ni mak saya masak my favourite dish ‘gulai ayam’ :D sedapp woooo...lepas tu ada pulak sambal udang...ishhh..memang marvellous la !

gulai ayam yang terbaik dari ladang :D

sambal udang awesome :D


kuih tunjuk namanya nih :p

eh, dah tercerita pasal makanan ni, nak cerita la makanan kegemaran bila bulan puasa ni..pendek kata, setiap kali ramadhan datang, mesti ada la makanan tu .. so kat bawah ni, sila la menjamu mata melihat makanan kegemaran saya bila di bulan ramadhan J


samosa..memang wajib nih !

ni mesti korang pown ada beli gak kan kan kan ?

murtabak ..yummy :D

So, sampai sini je la entri saya..nanti tulis berjela-jela penat la pulak nak baca..ye dop ? stop sampai sini dulu ye semua.

Assalamualaikum J

No comments:

Post a Comment